یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
بازی های کودکانه

حوزه/ هر ۲۰۰ عمود یک محور عملیاتی است که مواکب ثابت و سیّار مادر و کودک در این محورها با دریافت کوله های تبلیغی شامل هدایا و وسایل بازی و خدماتی به خدمت رسانی و جذاب سازی مسیر اربعین برای کودکان می پردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اربعین حسینی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین تجمعات مذهبی در جهان، هر ساله میلیون‌ها نفر از عاشقان اهل بیت را از سراسر جهان به سوی کربلا می‌کشاند.

این مراسم نه تنها از نظر دینی و معنوی بلکه از منظر فرهنگی، اجتماعی و تربیتی نیز اهمیت زیادی دارد. حضور خانواده‌ها، مادران و کودکان در این رویداد عظیم، فرصتی استثنایی برای تربیت دینی و تقویت هویت فرهنگی آن‌ها به شمار می‌رود. کودکان با شرکت در پیاده‌روی اربعین و مشاهده و تجربه مستقیم این آیین بزرگ، مفاهیمی چون ایثار، مقاومت، محبت اهل بیت و وحدت مسلمانان را به خوبی درک کرده و با جان خود آن را می چشند.

حجه الاسلام قنبری دبیر مجمع مواکب مادر و کودک در گفت و گویی اظهار کرد: ما در مهدا، شبکه بزرگ هیأت و مواکب مادر و کودک کشور تصمیم گرفتیم تا با کمک مردم و فعالان حوزۀ مادر و کودک، طرح موکب های ثابت و سیّار مادر و کودک در حماسه اربعین رارقم بزنیم .

وی افزود: در این طرح ۹ محور عملیاتی از شهر نجف تا کربلا تعریف شده است، به بیان دیگر هر ۲۰۰ عمود یک محور عملیاتی است که مواکب ثابت و سیّار مادر و کودک در این محورها با دریافت کوله های تبلیغی شامل هدایا و وسایل بازی و خدماتی به خدمت رسانی و جذاب سازی مسیر اربعین برای کودکان می پردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha